In contextul politic actual, Avocatul Poporului vrea sa declare Neconstitutionala supraimpozitarea Pensiilor Speciale. Dar eu nu as fi de acord cu acest lucru, deoarece, teoretic, acest lucru ar trebui sa nege si acele beneficii Speciale in sine. Hai sa vedem de ce!

Pensiile Speciale acordate persoanelor alese prin vot pe functii publice, dar si personalului din cadrul Politiei si Armatei, sunt neconstitutionale deoarece sunt Discriminatorii la adresa tuturor celorlalte Categorii Sociale…

In cazul Magistratiolor voi face, momentan, o exceptie, deoarece acestia sunt supusi unor impuneri si obligatii destul de extreme si stricte. In plus, pentru a ajunge pe o asemenea functie, este necesara si prezenta unei specializari obtinute cu greu, pe parcursul multor ani de studiu si munca in domeniu. Ei sunt singura categorie din acest context ce este supusa la examene foarte riguroase pentru avansarea in functie. De asemenea, viata lor sociala este foarte limitata de functia pe care o detin.

Deci, exceptand Magistratii, daca se demonstreaza ca Supraimpozitarea Pensiilor Speciale este Discriminatorie, inseamna ca se anuleaza si dreptul respectivelor categorii de a primi Pensii Speciale.

Iata cele 9 motive:

1) Niciun Ales (Primari, Consilieri Locali si Judeteni, Parlamentari ai ambelor Camere) nu poate fi penalizat la salariu pentru ca a propus sau votat o lege proasta sau defectuoasa. Acest lucru ii face deja “specliali” din punct de vedere al Codului Muncii.

2) Nicium Ales nu a fost penalizat pentru neprezentarea la timp la locul de munca si neindeplinorea atributiilor de serviciu. A se vedea cat de des Primarii sunt de negasit, iar sedinte ale ambelor Camere ale Parlamentului si a Consiliilor Locale si Judetene nu au indeplinit Cvorumul sau au avut o Prezenta ce ar fi facut orice Scoala sa se inchida.

3) Niciun Ales (in special din Parlament) nu poate suferi o reducere de Salariu pentru neindeplinirea promisiunilor electorale. Si nu, nu este vina Electoratului pentru acest lucru. A oferi o Pensie Speciala cui ocupa o Functie Publica in aceste conditii inseamna a-i oferi o Parasuta de Aur din banii celor ce il/o pedepsesc cu a nu-l/o vota la urmatoarele Alegeri.

4) (CEL MAI IMPORTANT) Niciun macar un Ales nu este supus unui test de aptitudini inainte de a ocupa o functie de conducere in orice ramura a Statului. Poate fi o persoana cu Idiotenie Medicala, un om fara nciun fel de educatie sau o marioneta promovata de catre clasicii “Oameni de Afaceri” ce se imbogatesc din Afaceri cu Statul… Indiferent de situatie, nu exista o calificare alta decat a avea destui bani pentru a se promova. (Pentru cine are impresia ca Romania are vot Uninominal si ca oricine poate Candida, va invit sa cititi Constitutia Romaniei si Legea Electorala.)

5) A candida pe un post Ales, intr-o functie publica este, in principiu, asumarea unei responsabilitati fara de Societate, nu un loc de munca normal. Pe aceste functii ar candida, in mod ideal, persoanele ce cauta sa aduca o imbunatatire a Sistemului de Guvernamant si Administratiei Publice.

1) In Armata si Politie exista beneficii ce se dau exclusiv pe baza de ordin din partea Superiorilor Ierarhici. Specializarile sunt, in mod normal, platite de catre Armata. Iar daca un om deja Specializat (de exemplu un Dentist) intra in randurile Armatei, primeste o bonificatie suplimentara fata de cazul in care al lucra in Mediul Privat.

6) Din politie oricine isi poate da demisia si se poate reprofila in domeniul Privat. Exista o serie de asemenea cazuri. Ideea este ca, in afara de existenta unei ierarhii pseudo-militare, un angajat din domeniul Politiei isi poate da cu usurinta demisia (daca se iau in considerare aceeasi factori precum in Mediul Privat).

7) In Armata si Politie ar fi acceptabile Pensii Speciale pentru personalul ce a suferit, in timpul servicului, rani grave ce pun in pericol viata si provoaca un handicap pe viitor. In ciuda Sporurilor de Periculozitate, asemenea cazuri sunt prea extreme pentru a fi ignorate si ramane neremunerate.

8) In Armata, Misiunile cu grad mare de pericol sunt platite cu suplimente generoase. Am cunoscut oameni ce mi-au povestit cat de cautate sunt asemenea Misiuni, deoarece, dupa terminarea lor, isi pot permite sa faca investitii impresionante in viata personala.

Doamna Renate Weber sustine ca supraimpozitarea Pensiilor Speciale este Neconstitutionala datorita a doua Articole din Constitutie: 16 si 56. Cautand Online, deduc ca se refera la alineatele de mai jos:

Art. 16 – Egalitatea in drepturi.

            (1) Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.

            (2) Nimeni nu este mai presus de lege.

Art. 56 – Contributii financiare.

            (2) Sistemul legal de impuneri trebuie sa asigure asezarea justa a sarcinilor fiscale.

            (3) Orice alte presatii sunt interzise, in afara celor stabilite prin lege, in situatii exceptionale.

Aceasta femeie numita in functia de Avocatul Poporului, considera ca ce este Special pentru putini trebuie sa ramana Special, oricat de Neconstitutional ar fi fata de imensa majoritate a cetatenilor.

Practic Pensiile Speciale sunt PRIVILEGII si DISCRIMINARI, mai ales in contextul Motivului 4) din textul de mai sus. Deci, luand in considerare Art. 16 Alineatul (1) din Constitutia Romaniei, daca se declara Discriminatorie Supraimpozitarea Pensiilor Speciale, inseamna ca toti cetatenii au dreptul la Pensii Speciale, nu doar unii (in special Alesii). Toti sau niciunul.

Art. 56 Alineatul (3) din Constitutia Romaniei mentioneaza ca nu sunt permise “alte prestatii”. In interpretarea dumneaei, aceasta inseamna ca Supraimpozitarea Pensiilor Speciale presupune o diferenta intre modul de remunerare a Cetatenilor de Rand si a celor Speciali. Dar, in contextele prezentate de mine la punctele 1, 2, 3 si 4, luate impreuna cu Art. 56 Alineatul (2) din Constitutia Romaniei, Pensiile Speciale sunt o asezare INJUSTA a sarcinilor fiscale.

Mai exact este vorba de discrepanta enorma la nivel de Salariu Real facut de un Cetatean Normal pentru a acoperi Pensia unui Cetatean Special. Practic este injust faptul ca, in activitatea unui Ales sau Functionar Public nu este motivat economic nivelul exagerat al remuneratiei implicate de o Pensie Speciala.

In concluzie, daca doamna Renae Weber reuseste sa demonstreze ca Supraimpozitarea unor Pensii Speciale, oferite doar unor categorii de Salariati (din care unii fara niciuni fel de calificare speciala) este Neconstitutionala, atunci aceste Pensii Speciale sunt, in sine Neconstitutionale.

Deci… hai sa vedem ce perspectiva va fi cea favorizata!

PS: Cand votezi un Om de Afaceri pe un post public, tine minte ca a ajuns unde este (ca venituri) deoarece si-a urmarit propriul interes. Ca Ales, este, teoretic, limitat in a combina Functia Publica cu cea de “Patron”. Deci, fiind Om de Afaceri, decizia de a ocupa acea Functie Publica este, fara nicio indoiala, motivata de dorinta de castig mai mare si mai usor decat din a-si conduce propria afacere.

Foloseste-ti mintea – gandeste!