Nu sunt de acord cu Ore de Religie Creștin Ortodoxă în Școala Primară și Gimnazială!

Dar aș fi de acord cu Ore de Istoria Religiilor…

Primul argument cu care susțin această părere vine din Noul Testament: Isus ar fi fost botezat la vârsta de 30 ani. Deci el deja își formase un concept propriu despre lume și Credință.

Al doilea ține de faptul că imensa majoritate a oamenilor nu au idee ce se studiază în cadrul Seminariilor Teologice. Mă refer aici la subiectul ÎNDOCTRINARE. Da, ați citit bine – exact același sistem de spălare a creierelor folosit de Comuniști, Naziști și Mass Media.

Al treilea argument este faptul că și eu am făcut Ore de Religie, dar acestea erau în afara orelor de curs și aveau loc, exclusiv cu acordul părinților, în alt cadru decât cel al Școlii, predate de un Preot, cu manuale furnizate de către Biserică.

În loc să se promoveze ÎNDOCTRINAREA Creștin-Ortodoxă, consider că este nevoie ca Elevii de școală Primară și Gimnazială să învețe întâi despre conceptele pe care se bazează Religia și abia apoi să aibă libertatea de a alege cărei Biserici să-i dedice Credința proprie.

Având în vedere că multe Ore de Religie sunt predate de Profesori de Filosofie, nu ar fi greu ca aceștia să predea Istoria Religiilor. Deci de ce nu există o alternativă la Ore de Religie Ortodoxă, atâta vreme cât Legea Educației menționează că Educația trebuie să fie Democratică și adaptată Diversității de Credință?

Dacă aveți probleme cu Discriminarea copiilor voștri deoarece ați optat ca ei/ele să nu facă Ore de Religie, vă rog sa folosiți în argumentații Articolele 5 (alineatele 1, 2 și 3), 9 (alineatele 1 și 2) și 11 (alineatele 3 și 4). Când spun Discriminare, mă refer la tendința Școlilor de a introduce Orele de Religie în mijlocul orarului în loc de prima sau ultima oră), forțând părinții să își modifice orarul de muncă.

Știu că învățătorii sunt și „strânși cu ușa” de superiorii din conducerile școlilor și Ministerul Educației, deci, cei ce vor să se adapteze, o pot face utilizând aceleași Articole din Legea nr.84 din 24 iulie 1995. PS: Scriu aceste rânduri din perspectiva de Cauzalist Agnostic, nu Ateu. Am atât experiență de profesor, cât și de părinte adoptiv de copii de Școală Primară.